PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO KL. IV – VI
I. Zasady ogólne
-
W PZO zakłada się, iż każdy uczeń, na miarę swoich możliwości intelektualnych i charakterologicznych robi wszystko, by osiągnąć sukces szkolny.
-
Przedmiotem oceniania są zarówno osiągnięcia, jak i postępy ucznia (szczególnie w przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się).
-
Ocena ma dostarczyć uczniom, rodzicom i nauczycielowi rzetelnej informacji o osiągnięciach edukacyjnych, specjalnych uzdolnieniach, postępach i trudnościach ucznia.
-
Konkretne efekty pracy uczniów są oceniane według szczegółowych kryteriów.
-
Każda ocena jest opatrzona komentarzem nauczyciela, ustnym lub pi-semnym.
-
Wymagania edukacyjne formułowane są na podstawie podstawy progra-mowej oraz programu nauczania,
-
Stosuje się sześciostopniową skalę ocen: celujący, bardzo dobry, dobry, dostateczny, dopuszczający, niedostateczny.
-
Prace klasowe są obowiązkowe. Jeżeli z przyczyn losowych uczeń nie może pisać z całą klasą, to powinien to uczynić w terminie dwutygod-niowym od powrotu do szkoły, po uprzednim zapoznaniu się z wymaga-niami.
-
Jeżeli uczeń z nieuzasadnionych przyczyn odmawia napisania sprawdzianu, otrzymuje ocenę niedostateczną.
-
W uzasadnionych przypadkach, nie wynikających z negatywnego podej-ścia do obowiązków szkolnych, uczeń ma prawo poprawić ocenę niedo-stateczną z pracy kontrolnej sprawdzającej wiedzę z określonego działu. Uczeń w ciągu semestru może poprawić jedną ocenę pozytywną uzyska-ną za pracę kontrolną. Warunki poprawy ustala z nauczycielem.
-